Jeśli prowadzisz firmę, która sprzedaje elektronikę i AGD, koniecznie musisz zastanowić się nad sklepem internetowym. To obowiązkowy punkt zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorstw, który może być bardzo przydatny. Przyjrzyjmy się z bliska zaletom i korzyściom płynącym z posiadania sprawnego e-sklepu zarówno dla Ciebie jako przedsiębiorcy, jak i dla klientów.
Czym zajmuje się branża elektroniczna?
Branża elektroniczna to między innymi sklepy oferujące komputery, części komputerowe, samartfony i różne akcesoria. Popularność zdobywają również sklepy oferujące AGD i RTV. Jak promować tego typu firmę w Internecie?
Najważniejsze zalety dla firmy oferującej elektronikę i AGD
Koszty prowadzenia działalności
Sklep internetowy umożliwia znaczne obniżenie kosztów operacyjnych firmy, jednocześnie zwiększając liczbę klientów. Możesz zaoferować klientom niższą cenę niż w sklepach stacjonarnych, co przy zakupie elektroniki i AGD będzie miało znaczenie.
Dostępność 24/7
Każdy oferowany przez Ciebie produkt będzie dostępny do zakupu w każdej chwili, niezależnie, kiedy klient postanowi odwiedzić e-sklep. To jeden z powodów, dla których klienci lubią robić zakupy online.
Dotarcie do większej liczby klientów dzięki większej dostępności. Brak ograniczeń lokalizacyjnych. Klienci bardzo docenią opcję dostawy do domu zwłaszcza większej elektroniki i AGD.
Promocja produktów
Produkty można przedstawić klientowi w postaci estetycznych zdjęć i grafik, a także opisów, które skłonią go do zakupu.
Budowa wizerunku eksperckiego dzięki dokładnym opisom i fachowej obsłudze sklepu.
Wzmocnienie innych działań marketingowych takich jak te w Social Mediach, blogu, a także pozycjonowanie (SEO), kampanie Google Ads, prowadzenie wizytówki GMB,
Content Marketing, E-mail Marketing.
Plan promocji firmy powinien uwzględniać tego typu czynniki, aby przynieść dobre efekty.
Jaki e-sklep przyniesie najwięcej korzyści?
Tworząc sklep online, warto zadbać, o kilka kwestii technicznych, dzięki którym klienci będą dokonywać więcej zakupów. Sklep internetowy powinien:
szybko się ładować,
być bezpieczny dla użytkownika (protokoły SSL),
być intuicyjny w obsłudze dla klientów,
posiadać zoptymalizowaną, atrakcyjną szatę graficzną,
posiadać rzeczowe i zrozumiałe teksty wysokiej jakości, odpowiadające na większość pytań użytkowników, które mogą mieć, a także opisujące kompleksowo właściwości produktów,
być responsywny, czyli dostosowany zarówno do wyświetlania na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
Dzięki powyższym działaniom e-commerce będzie dobrze (wysoko) wypozycjonowany w wynikach wyszukiwania.
Jak dodatkowo promować firmę?
Dla branży elektronicznej i AGD najkorzystniejsze będą:
kampanie Google Ads, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży i dotarcie do jeszcze większej liczby nowych klientów i przekierowanie ich prosto do e-sklepu,
pozycjonowanie, dzięki któremu Twój sklep pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania,
mailing, który pozwoli na wysyłanie informacji o rabach i promocjach oraz produktach,
można też skorzystać dodatkowo z promocji w porównywarkach cenowych.
Jeśli prowadzisz działalność związaną z elektroniką i AGD, warto zastanowić się nad otwarciem sklepu internetowego, ponieważ z pewnością przyniesie wiele korzyści i uzyskasz długotrwałe i mierzalne efekty. To najlepsze sposoby na skuteczną promocję firmy w Internecie.