W branży wnętrzarskiej zajmującej się wystrojem domów, mieszkań, czy też biur bardzo ważna jest kwestia wizualna. Często udostępniane są różnego typu inspiracje i porady, ale czy zawsze to wystarczy, by sprzedać produkt? Warto wykonać kilka prostych trików i sposobów internetowej promocji, aby wypromować firmę oraz jej produkty i cieszyć się zyskiem.
Trzy filary promocji firmy wnętrzarskiej w Internecie
Sklep internetowy lub strona internetowa pozwoli nie tylko sprzedawać produkty bez ograniczeń lokalizacyjnych i czasowych (dostępność 24/7), ale również pozwoli trafić do większej liczby odbiorców przy minimalnych kosztach prowadzenia działalności i promocji firmy. To również miejsce, które skutecznie promuje zarówno wizerunek eksperta, jak i produkty same w sobie. Pozwala też na monitorowanie i analizę wyników.
Blog – pozwala na umieszczanie dłuższych, merytorycznych treści, które tworzą wizerunek oraz mogą sprzedawać poprzez wkomponowanie produktu w aranżacje i pokazanie ich na wiele sposobów.
Jak promować wystrój domów, mieszkań i biur?
Gdy zadbasz już o trzy pierwsze punkty, otrzymasz kolejne sposoby na promowanie firmy i jej produktów. Możesz zbudować plan promocji firmy.
Pozycjonowanie (SEO)
To działania, które sprawiają, że strona internetowa wyświetla się jako jeden s pierwszych wyników po wpisaniu frazy przez użytkownika w wyszukiwarkę Google. Jest to zbiór metod takich jak optymalizacja techniczna, optymalizacja treści, czy wartościowy link building.
Pozycjonowanie daje Ci:
zwiększony ruch na stronie
rozpoznawalność,
lepsze wyniki sprzedażowe,
zaufanie klientów,
długotrwałe i możliwe do zmierzenia efekty.
Aby dobrze wypozycjonować stronę trzeba między innymi używać na stronie słów kluczowych czy optymalizować stronę tak, aby była bezpieczna (protokół SSL), prosta w obsłudze, intuicyjna, responsywna na każdym typie urządzeń, i atrakcyjna wizualnie. Równie ważne jest zbudowanie wartościowego profilu linkowego.
Kampanie Google Ads
To z kolei działania płatne, system reklam, który umożliwia wyświetlanie grafik i tekstów w różnych miejscach w sieci oraz zapewnia pierwsze wyniki wyszukiwań.
Google Ads zapewnia możliwość:
sprawdzania efekt ów,
zwiększanie świadomości marki,
kontrolowanie kosztów,
różnorodność reklam w różnych miejscach,
targetowanie reklam do klientów marki.
Masz możliwość wyświetlania poszczególnych produktów na banerach i nie tylko.
Social Media
Media społecznościowe to darmowe narzędzie, gdzie można udostępniać treści niemal bez ograniczeń. Najpopularniejsze serwisy, które pomogą w promocji firm zajmujących się wystrojem to Facebook, Instagram, Tik-Tok, czy Pinterest. Social Media to ogromna możliwość dla każdej marki:
dotarcie do ogromnej liczby klientów i poznanie ich,
duża rozpoznawalność firmy,
zarówno bezpłatnego publikowania, jak i płatnych reklam.
E-mail Marketing
To dobra metoda promocji firmy, zwłaszcza gdy prowadzisz sklep internetowy. Jej celem jest tworzenie oraz utrzymywanie relacji z osobami zainteresowanymi Twoją ofertą. Możesz informować swoich klientów o promocjach, rabatach, produktach zostawionych w koszyku itp.
W promocji firmy w Internecie zajmującej się wystrojem wnętrz warto stosować różnorodną promocję, aby dotrzeć do różnego rodzaju klientów oraz uzyskać zysk.