Każda firma promująca się w Internecie powinna postawić na dobrą stronę internetową. Niesie ona ze sobą wiele korzyści i możliwości promocji. Firmy z branży budowlanej oferujące produkty remontowe w szczególności powinny zainteresować się tymi działaniami, ponieważ dają one długoterminowe możliwości.
Ustal cele reklamy
Zastanów się, co chcesz uzyskać, prowadząc stronę internetową i inne działania reklamowe. Celami promocji firmy w Internecie mogą być między innymi:
pozyskanie klientów,
rozpoznawalność marki,
promocja nowego produktu (np. zakup produktu, pobranie cennika, zapytania o ofertę).
Gdy masz już konkretny cel lub cele do realizacji, można je przełożyć na konkretne działania i plan promocji firmy.
Jaka to jest „dobra” strona internetowa?
Strona internetowa, aby była przyjemna w odbiorze dla klientów i innych osób zainteresowanych marką, powinna być:
merytoryczna i kompletna (wartościowe opisy, z których odbiorca może się wszystkiego dowiedzieć, dane kontaktowe firmy, jej opis działalności, cennik, opinie, połączenia z Social Mediami),
responsywna (dostosowana zarówno to komputerów stacjonarnych, laptopów, tabletów, jak i smartphonów),
estetyczna i przyciągająca wzrok (zdjęcia, filmy, grafiki),
czytelna i przejrzysta,
bezpieczna (posiadająca protokoły SSL),
łatwa w obsłudze i intuicyjna.
Powyższe działania wpływają na lepsze SEO (wyższa pozycję w wynikach wyszukiwania) strony internetowej.
Zalety posiadania strony dla branży budowlanej
kreowanie wizerunku firmy jako eksperta w branży,
utrzymywanie kontaktu z klientami,
prezentacja aktualnej oferty, jeśli strona połączona ze sklepem to możliwość natychmiastowego zakupu,
dostęp do informacji zarówno o marce, jak i produktach,
daje możliwości promocji firmy poprzez kampanie reklamowe,
pozwala analizować dane dotyczące klientów.
Pozycjonowanie i Google Ads
Zarówno sklep internetowy, jak i stronę internetową firmy warto dobrze wypozycjonować, aby pojawiała się w pierwszych od góry wynikach wyszukiwania po wpisaniu frazy przez użytkownika.
Pozycjonowanie można podzielić na off-site i on-site.
Pozycjonowanie on-site to między innymi dostosowanie słów kluczowych, optymalizacja techniczna i optymalizacja treści, meta dane. Natomiast pozycjonowanie off-site to głównie wartościowy link building na zewnętrznych stronach.
Google Ads to z kolei płatne narzędzie do kampanii reklamowych, dzięki którym produkty Twojej marki mogą pojawić się jako pierwsze w wyszukiwarce, mogą też być widoczne na banerach itd.
Co jeszcze warto zastosować, by skutecznie promować?
Każda firma oferująca produkty budowlane, z pewnością skorzysta na dołączeniu takich działań promocyjnych, jak:
wizytówka Google Moja Firma (dzięki której każdy zainteresowany jeszcze szybciej odnajdzie wszystkie podstawowe dane kontaktowe, dane dotyczące otwarcia, opinie i inne przydatne informacje).
E-mail Marketing (który pozwoli na wysyłanie klientom informacji o promocjach i rabatach).
Social Media (które pomogą zarówno w zbudowaniu wizerunku, jak i mogą promować konkretne produkty przy pomocy działań płatnych).
Content Marketing, czyli tworzenie i promowanie wartościowych treści, a co za tym idzie,budowanie roli eksperta w branży i inne.
Dzięki budowie sklepu internetowego wraz z prowadzeniem innych działań, reklama i promocja firmy będzie udana i z pewnością będziesz cieszyć się dużą liczbą klientów.